Online Marketing
(Online) marketing is niet meer weg te denken. Maar moét je nu iets met facebook doen? Of moét je adverteren op Google? Het antwoord is simpel: Nee. niet per definitie.
(Online) marketing is niet meer weg te denken. Maar moét je nu iets met facebook doen? Of moét je adverteren op Google? Het antwoord is simpel: Nee. niet per definitie.
Iedere doelgroep heeft haar eigen benadering. Maar ook iedere site of app heeft een eigen doel. Zo kan je een campagne inzetten op het versterken van de merk-herkenbaarheid. Dit gebeurt meestal cross-mediaal. Maar zo kun je ook heel gericht een sale-campagne willen starten die via Google Shopping en Facebook shopping loopt.
Eindeloos. Maar we zullen er hier een paar noemen.
Eigenlijk een hele bekende. Iedereen kent de advertenties wel van Google. Maar hoe zorg je nou dat juist jouw advertenties boven komen. En hoe zorgt je ervoor dat het geen 'geld in een bodemloze put gooien' is? Door het meten van conversies en het toespitsen van de doelgroep, is zeer snel inzichtelijk hoeveel een 'lead' je kost. Op basis hiervan kun je verder bijsturen.
De laatste jaren zie je steeds vaker bovenin je zoek-resultaten van Google, een 'shopping-venster'. Als je op een product zoekt, zie je direct de producten met de aanbieders verschijnen. Deze worden via Google Adwords-account i.c.m. het merchant-center aangeboden. Tijdens de ontwikkeling van je webshop wordt hier al rekening mee gehouden dat er hiermee gekoppeld gaat worden.
Ook op instagram zijn ze niet meer weg te denken: de advertenties. Maar in je eigen feed kun je zeer gemakkelijk producten 'taggen' die je op de foto hebt gezet. Hiermee kun je meer direct verkeer naar je webshop laten gaan.
De zogenaamde 'organische resultaten' zijn zeer belangrijk. Het optimaliseren van je pagina's voor zoekmachines is dan ook belangrijk. Want: organische resultaten zijn gratis. Dus ondersteunen je graag bij het opmaken van je teksten en pagina's.
Het hoofdstuk hier heet 'Online marketing'. Maar het meest belangrijk is, dat je je klant bereikt. Wie zegt dat je klant niet op een andere manier nóg beter te bereiken is. Wij proberen altijd out-of-the-box te denken, en ons niet te beperken tot het online wereldje.
Ook meer resultaten halen met je website of webshop?
Ook interessant:
Eindeloze mogelijkheden
start vandaag met ontdekken