De invloed van kleuren van je wensite of app
Zo heeft gebruik van kleur een psychologische werking. Het is niet voor niets dat bedrijven zoals KLM, Coolblue en Bol.com de kleur 'blauw' gebruiken; dat staat voor 'betrouwbaarheid'. Er zijn veel onderzoeken naar de conversieratio (hoeveel er op een knop geklikt wordt) van knoppen met haar kleur (interessant artikel).
Het ontwerp-proces
Daarnaast wil je uiteraard dat sfeer en beleving ook bijdraagt aan het geheel. In een zorgvuldig proces, van concepten, uitwerkingen en correcties wordt de app of site vormgegeven.
Is een resultaat-gerichte website niet altijd mooi?
Er wordt altijd een belans gezocht in 'conversie v.s. mooi'. Oftewel: iets wat mooi is, en niet bijdraagt aan het beoogde resultaat is niet altijd wenselijk om door te voeren. Daarnaast is een conversie-knop wellicht heel tactisch geplaatst, maar niet altijd mooi. Het zoeken van de balans daarin, gaat altijd in overleg.
Ook op zoek naar een nieuw ontwerp voor je site of app?
Neem contact op