Promotie-app ING Contactloos betalen
In 2014 werd door de ING-bank het contactloos betalen geintroduceerd. Om dit te promoten, werden op 13 grote NS-stations promo-dagen gehouden. Na het activeren van contactloos betalen, kregen klanten die in NS winkels betaalden een voucher. Met die voucher konden ze naar de grote ‘ING-stand’ die midden in de stationshal stond. Op die voucher was een nummer gedrukt. Deze kon de gebruiker invoeren in de app bij de ING-stand. Direct werd er zichtbaar of de klant een prijs had gewonnen. Deze prijzen varieerden van ING-bidon tot Samsung Galaxy telefoons.
Zo ging het in z‘n werk:
Promotiefilm t.b.v. de actie
Fotoimpressie:
Feiten en cijfers:
De app was een zogenaamde ‘stand alone-app’. Alleen op geregistreerde devices kon deze app werken. De vormgeving werd aangeleverd door de ING. Haagen Web & App heeft 160.000 voucher-codes gegenereerd en opgeleverd aan de drukker. Tijdens de lanceringsdag op Rotterdam CS waren wij de hele dag ter plaatse voor ondersteuning. Tijdens het hele project zijn er totaal 476 prijzen uitgegeven en zijn er 2400 codes gecheckt door het systeem.